Licencia-Titulin-2.

Kotvenie.

page23image61858752

Kotvenie začína pred dosiahnutím požadovaného miesta. Do kotviska vstúpime minimálnou rýchlosťou; Musíte si uvedomiť, že môžu existovať ľudia, ktorí plávajú alebo sa potápajú bez bójok.
Budeme musieť pripraviť kotvu a hľadať správne miesto. Na to budeme musieť poznať miesto alebo sa informovať pomocou námorných máp a smerov, aby sme sa vyhli dopadu na dno. Ak tieto informácie nemáme, je lepšie sa k pobrežiu príliš nepribližovať.
Vždy sa pokúsime ukotviť na pieskových priestranstvách, pretože to zabezpečí, že kotva bude správne fungovať (ak ide o kotvu do piesku) a nebudeme ju kývať.
Kotvenie na Posidonia je nezákonné, okrem toho, že je nebezpečné, pretože kotva by sa mohla naplniť listami a nefungovala by správne.
Zohľadníme aj zvyšok lodí, ktoré už kotvia, vyhýbame sa tomu, aby sme sa k nim príliš priblížili a hľadali medzeru podľa veľkosti našej lode.
Keď budeme mať pieskovú čistinu a dostatok miesta, vydáme sa do vetra. Začneme navliekať reťaz alebo lano, kým kotva nenarazí na dno.
Keď bude dole, vrátime sa trochu späť a pokračujeme v uvoľňovaní metrov vlasca. Odporúča sa uvoľniť 3- až 4-násobok dna, ale ak použijeme iba vlasec, bez reťaze, môže byť potrebné uvoľniť viac metrov, aby bolo zaručené bezpečné ukotvenie.
Keď vidíme, že kotva začína fungovať a sme upevnení, urobíme dve opatrenia. Prvým je ovládanie driftu, teda pohybu, ktorý bude mať loď vzhľadom na možné zmeny smeru vetra.

Musíme myslieť na to, že sa naša loď otočí na kotve a vytvorí kruh, ktorého polomer bude v metroch šnúry, ktorú sme uvoľnili. Ostatné lode sa budú tiež pohybovať, pokiaľ nezakotvia provu a kormu.

page24image61688048


Druhým opatrením je kontrola ťahania. Hovoríme, že vlečieme, keď kotva nefunguje dobre a šmýka sa na morskom dne s následným nebezpečenstvom. To oceníte tak, že si zoberiete nejaké pevné značky na zem a z času na čas skontrolujete ich polohu, samozrejme s prihliadnutím na to, či sme odbočili.

– Človek vo vode.
Predovšetkým musia byť prijaté všetky opatrenia, aby sa zabránilo pádu člena posádky cez palubu, najmä v zlom počasí alebo v noci. V týchto podmienkach je dobrým zvykom prinútiť posádku obliecť si záchranné vesty a dať im baterku, aby sa v prípade pádu mohli vznášať a vydávať svetelné signály.
Ak člen posádky uvidí ďalší pád, prvá vec, ktorú urobí, je zakričať „Muž cez palubu ľavobokom/pravobokom“.
Kapitán dá celé kormidlo pádovej skupine, aby sa pokúsili oddeliť vrtule od trosečníka, zatiaľ čo člen posádky hodí nejaký plávajúci predmet (prsteň, vestu, atď…) a nestratí ho z dohľadu. alebo okamih.
Pokračovať bude kormidlom k pásmu, až kým nebude mať osobu na prove a opatrne sa postaví k návetru od nej, aby sa k nej vietor priblížil. Ak je osoba v bezvedomí, člen posádky musí skočiť do vody náležite pripravený, aby neohrozil svoj život.

Nariadenia.
V tejto časti uvidíme pravidlá, ktoré musíme poznať, aby sme sa vedeli orientovať. Je dôležité rešpektovať ich nielen pre našu bezpečnosť, ale aj pre všetkých, ktorí si užívajú more.
-R.I.P.A
Sú skratkou pre „Medzinárodné predpisy na prevenciu kolízií“. Bola vytvorená v roku 1972 a nahradila predpisy z roku 1960.
RIPA nadobudla platnosť v júli 1977 a vzťahuje sa na všetky lode
na šírom mori a vo všetkých vodách, ktoré s ním majú spojenie a splavujú sa námorné plavidlá.
Ako naznačuje jeho názov, toto nariadenie je medzinárodné, takže napríklad Angličania, Číňania alebo Španieli majú rovnaké povinnosti, pokiaľ ide o plachtenie.
Zrážka nie je nič iné ako zrážka dvoch lodí. Hoci si niekedy ľudia kolíziu dvoch člnov, akokoľvek sú malé, neuvedomujú, môže to byť veľmi nebezpečné, najmä pri vysokých rýchlostiach, na ktoré sme dnes tak zvyknutí.

page26image61662352

Začneme hovoriť o preferenciách. Existujú dva typy:
V závislosti od typu lode, od najviac po najmenej preferované:

– Lode bez riadenia.

-Lode sú obmedzené ponorom.

– Lode s obmedzeným manévrovaním.
– Rybárske lode, rybolov.
-Lode plávajúce výlučne pod plachtami.

– Lode s mechanickým pohonom.
Každý typ plavidla má odznak alebo dennú značku, okrem plavidiel s mechanickým pohonom.
Ak má loď pred nami prednosť, v prípade potreby zmeníme kurz a/alebo rýchlosť, aby sme jej neprekážali.
Medzi motorovými člnmi:
-Crossing: Keď sa dve lode križujú, prednosť má tá, ktorá prichádza z pravoboku. Ten, ktorý prichádza z ľavoboku, ustúpi, snaží sa neodrezať predok a robí tento manéver tak ďaleko v predstihu a pokiaľ je to možné, aby nevznikli pochybnosti.
-Rozsah: Loď, ktorá dosiahne inú, musí manévrovať. Môžete to urobiť na ktoromkoľvek z pásov, vždy rešpektujte bezpečnostné vzdialenosti, ktoré budú závisieť od dĺžky a rýchlosti člnov.
-Nájdené kolo: Tento prípad nastane, keď sa obe lode stretnú čelne. Každý z nich manevruje na svoj pravobok a druhú loď opustí ľavobokom. Je zrejmé, že budeme musieť ponechať bezpečnostnú rezervu.
Medzi plachetnicami:
-Crossing: Plachetnica, ktorá prijíma vietor na pravoboku, bude mať prednosť pred tou, ktorá ho prijíma na ľavoboku. Tento mu teda ustúpi.
-Windward/Leeward: Plachetnica, ktorá dostane vietor neskôr, to znamená, že je nižšie, bude mať prednosť. Plachetnica, ktorá je nad vetrom, sa vzdiali od  prvej.
-Rozsah: Plachetnica, ktorá dosiahne inú plachetnicu alebo dokonca motorový čln, bude manévrovať. 
Maják bude rovnaký ako dopravné značenie na diaľnici, informačné indikátory.
-Bočné značky: Označujú vstup alebo výstup z portov a kanálov. Vždy treba vojsť  na zelenú značku a vyjsť cez červenú. (zóna A)

page28image61765648
-Izolované značky nebezpečenstva: Označujú, že priamo v oblasti značky existuje nebezpečenstvo, ktoré možno bezpečne obísť. Môže to byť skala, pieskovisko, potopená loď…
– Kardinálne značky: Sú 4 a zodpovedajú svetovým stranám N, S, E a W. Označujú oblasť najväčšej hĺbky. Preto, ak vidíme severného kardinála, musíme prejsť na sever od značky a nechať ju na juh.
-Špeciálne označenia: Neoznačujú nebezpečenstvo, iba informáciu. Môžu naznačovať, že sme vstúpili do námornej rezervácie, že existuje podmorské vedenie alebo že sa vykonávajú nejaké testy. Preto je dôležité pred špeciálnou známkou prejsť na námornú mapu alebo kurz, aby ste vedeli, čo to je.
page28image61766064 page28image61766688
page29image61778080

– Pláže a pobrežie:
Pláže sú chúlostivé miesta kvôli prílevu kúpajúcich sa. Musíme si uvedomiť, že pod našou loďou sú lodné skrutky, ktoré by mohli spôsobiť vážne škody. Preto vždy, keď sa priblížime ku kúpalisku, zapojíme všetkých päť zmyslov do navigácie a znížime rýchlosť, aby sme loď včas zastavili.
– Trhové pláže:
Napriek tomu sú pláže, kde je množstvo ľudí také veľké, že sa prijali preventívne opatrenia. Hovoríme o značkovaní pláže.
Tento maják pozostáva zo série žltých bójí umiestnených nie viac ako 200 metrov od brehu. Plavba v priestore medzi bójami a brehom je zakázaná.
Ak sa chceme dostať na pobrežie vo vyznačenej oblasti, musíme to urobiť cez vstupný a výstupný kanál. Na začiatku tohto kanála sú dve bočné značky, červená a zelená. Vo vnútri kanála bude maximálna rýchlosť 3 uzly (približne 5,5 km/h).
V blízkosti kúpaliska nemôžeme prevádzkovať vodné športy ako je lyžovanie alebo iné, ktoré vyžadujú vysokú rýchlosť. Musíte si myslieť, že kúpajúci sa nemajú

prečo mať nejaké vedomosti o majákov, alebo to môžu byť deti, ktoré opustili bezpečnú zónu.
Kotviť môžeme od rovnakých bójí smerom k moru. Napriek tomu je potrebné brať do úvahy borneo, pretože ak si to neuvedomíme, loď by vstúpila do oblasti kúpania s vysokým trestom, ktorý to so sebou prináša.

page29image61777456

– Neoznačené pláže a pobrežie:
Podľa súčasných predpisov sa nemôžeme plaviť do 50 metrov od neoznačenej pláže a musíme zakotviť viac ako 200 metrov od brehu.
Ak sme sa chceli dostať na pobrežie, mohli by sme to urobiť tak dlho, ako to bolo s malým člnom (nie viac ako 4 metre), na jednom konci alebo na jednej strane pláže a veľmi nízkou rýchlosťou alebo dokonca veslovaním, ak tam boli kúpajúci sa. v blízkosti.
Môžete sa plaviť blízko pobrežia, ale menej ako 50 metrov od pobrežia bude maximálna rýchlosť 3 uzly. Nielen kvôli možným nebezpečenstvám, ako sú skaly alebo pieskoviská, ale aj kvôli prípadným kúpajúcim sa, ktorí hľadajú pokojnejšie miesto na kúpanie, aj keď platí, že tieto mimo kúpaliska musia byť označené oranžovo-žltou bójkou. Nie je dovolené kotviť menej ako 50 metrov od pobrežia.
-Potápači:

page31image61659856


Potápači a podvodní rybári musia byť vždy označení bójkou s vlajkou Alpha. Ak majú lodníka, loď musí tiež vyvesiť túto vlajku.
Z našej strany sme povinní ponechať od tejto značky vzdialenosť najmenej 50 metrov.
Bez ohľadu na to, akí sú nedbalí a nemajú žiadne označenia, to nám nedáva právo prejsť menej ako 50 metrov, ak ich nájdeme, a ako sme už povedali, sú oblasti, kde sa tieto prípady vyskytnú s väčšou pravdepodobnosťou a podľa toho budeme konať.

Prenosné rádio VFH
Na trhu je veľa značiek, ktoré vyrábajú tieto rádiá so štandardnou cenou
v rozmedzí od 80 do 200 eur. Sú to veľmi užitočné zariadenia a uvidíme, aké sú ich využitie v lodi.
Zo všetkých frekvenčných kanálov, ktoré má námorné rádio VHF, je najdôležitejší kanál 16 alebo kanál stáleho počúvania. Každé plavidlo, ktoré musí mať rádio, bude tiež musieť počas plavby počúvať tento kanál.
Tento kanál sa používa na niekoľko vecí, teraz uvidíme 2 najdôležitejšie.
-Kontaktujte inú loď:
Normálne nebudeme mať číslo mobilného telefónu lode, ktorá prejde pred nami. S rádiom s ním však môžeme komunikovať. Ak nevieme prečítať jej názov, dá sa opísať loď a oblasť, ktorou sa plaví, takže sa to považuje za samozrejmosť.
Cez CH16:
-Epikur, Epikur, Epikur (3-krát názov lode, ktorú chceme kontaktovať, v tomto prípade Epikur)
-Toto je Nostromo, Nostromo, Nostromo (3-krát názov našej lode) -Pre CH16, prijímate ma? ZMENIŤ
Ak sa stane, že odpoviete, pozývame vás, aby ste prešli na pracovný kanál, ktorýkoľvek iný, aby CH16 zostal voľný. Obsadiť CH16 na konverzáciu je úplne zakázané.
– Zavolajte o pomoc:
Odvolávame sa na slávny Mayday alebo Medé. Mayday uskutočníme iba vtedy, ak sú naše životy, životy člena posádky alebo integrita plavidla vo vážnom ohrození. Usporiadanie Mayday pre iné ako núdzové situácie nie je povolené. Vo vašom prípade vykonáme Pan Pan alebo Securité, protokoly, ktoré nájdeme na webovej stránke námornej záchrany.
Cez CH16
– Mayday, Mayday, Mayday.
-Tu (názov lode 3 krát)
-V polohe: (súradnice polohy, GPS, mapa atď., alebo približná poloha, ak súradnice nie sú k dispozícii.)
-Typ problému (požiar, potopenie, zranený člen posádky atď…)
-Sme loď… (Loď je popísaná, farba, typ, dĺžka…)
-S X členmi posádky na palube (povedzte, či sú tam deti, ak nejaké sú)
Potrebujem, žiadam okamžitú pomoc.
-ZMENA.
Prostredníctvom kanála 16 nás upozorňujú na predpovede počasia alebo varovania pre námorníkov, ktoré by mohli dostať iné pracovné kanály a ktoré sú veľkou pomocou pre našu bezpečnosť.
Musíte vedieť, že keď ste na inom kanáli ako CH16, môžete a musíte cez tlačidlo dvojitého sledovania prijímať akýkoľvek signál z CH16.

Námorné uzly.
Vedieť urobiť tieto 3 uzly je dôležité, pretože od toho môže závisieť naša bezpečnosť.
Námorný uzol má tú vlastnosť, že sa ľahko uviaže, vydrží veľké napätie a potom sa môže bez problémov uvoľniť.
Každý z nich sa používa v inej situácii, aj keď je pravda, že existuje mnoho ďalších, na začatie plavby sú podstatné tieto 3: Plain Knot, Bowl Ace a Clove hák.
Obyčajný uzol
Sprievodca Ace

page32image61645760
page33image61687424

Vídeo con la realización del as de guía: h>ps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/ 0/09/Palstek_Bowline.ogg

Ballestrinque

page33image55174912 page33image55175872 page33image61699696