Ako sa pripraviť na dlhodobé spievanie.

Speváci sú športovci.

Pri tréningu na zájazdy musí mať spevák intenzívny režim. Požiadavky na turné v našom odvetví sú extrémnejšie ako kedykoľvek predtým. Umelci, ktorých hlasy nie sú „pripravené na turné“ predtým, ako vyrazia na cestu, riskujú veľké riziko zranenia hlasiviek.

Žiadny športovec by sa nikdy nevyhol intenzívnej príprave na svoje podujatia. Viete si predstaviť, že by bežec vstúpil na maratón bez niekoľkých mesiacov predchádzajúcej prípravy? Samozrejme, že nie. Speváci musia na svoje turné trénovať tak intenzívne a metodicky, ako iní športovci trénujú na svoje podujatia.

Váš hlas nemusí prežiťdlhodobé spievanie, pokiaľ nie je pripravený.

Ísť na cestu bez náležitej prípravy hlasu si pýta vážne problémy. Netrénovaný hlas nemôže fungovať zdravým spôsobom pri večernom spievaní vysokointenzívnych vystúpení celé mesiace.

Môže to trvať mnoho mesiacov intenzívneho hlasového tréningu, aby ste sa úplne pripravili na dlhé turné. Potrebný čas závisí od počiatočného stavu hlasu.

Preferujem starosvetský prístup k príprave spevákov (všetkých žánrov) na dlhé turné. Staroveké materiály Bel Canto nie sú len pre operných spevákov. Keď speváci trénujú s použitím týchto materiálov, majú navrch tí, ktorí to nerobia. Nemôžete poraziť staré tréningové metódy, pokiaľ ide o hlasovú silu, flexibilitu, výdrž, rozsah a vybavenie.

Nasleduje môj základný režim pre spevákov, ktorí trénujú na turné:

1. Umelec a ja odhadujeme skutočné množstvo denného času a intenzity spievania, ktoré sa od nich bude vyžadovať na turné.

2. Pomaly začíname budovať vokálnu výdrž. Na budovanie tejto vytrvalosti používame starodávne belcantské stupnice a etudy. Pomaly zvyšujeme denný tréningový čas umelca pridávaním ďalších mierok a etúd. Časom si svoj denný režim vybudujú tak, že spievajú stupnice a etudy o niečo dlhšie, ako je ich skutočné vystúpenie.

Speváci, ktorí už vokalizujú na stupniciach a etudách ako súčasť ich pravidelnej speváckej praxe, si dokážu túto výdrž vybudovať pomerne rýchlo; ale speváci, ktorí nie sú zvyknutí na túto úroveň pokročilého vokalizmu, musia začať pomaly a svoju silu a vytrvalosť budovať postupne, počas dlhšieho časového obdobia.

V tejto časti tréningového obdobia žiadam umelca, aby sa zdržal spievania čohokoľvek iného ako stupníc a etúd.

Umelci často využívajú tento čas na to, aby sa naučili, analyzovali, emocionalizovali a zapamätali si (a nie vokalizovali) hudbu zo svojho turné.

3. Keď si umelec vybuduje požadovanú hlasovú výdrž, začne pridávať hudbu zo svojho turné do svojej každodennej praxe. Kúsok po kúsku žiadam umelca, aby pridal viac hudby z nadchádzajúceho turné, keď postupne ubúdajú stupnice a etudy z ich každodennej rutiny.

4. Postupom času bude umelec denne spievať celú zostavu ich performance (plus niekoľko stupníc a etúd). Toto je čas, kedy často začínajú predturné skúšky. Keď je čas vyraziť na cestu, ich hlas je plne pripravený.

5. Na cestách povzbudzujem umelcov, aby si každý deň zaspievali aspoň niekoľko stupníc a etúd.

Za tie roky som zistil, že tento spôsob trénovania na zájazdy robí zázraky pre všetky žánre spevákov.

Staré metódy vždy fungujú, ak ich používate.

Z original: Guy Babusek.