Kotvenie.
Kotvenie začína pred dosiahnutím požadovaného miesta. Do kotviska vstúpime minimálnou rýchlosťou; Musíte si uvedomiť, že môžu existovať ľudia, ktorí plávajú alebo sa potápajú bez bójok.
Budeme musieť pripraviť kotvu a hľadať správne miesto. Na to budeme musieť poznať miesto alebo sa informovať pomocou námorných máp a smerov, aby sme sa vyhli dopadu na dno. Ak tieto informácie nemáme, je lepšie sa k pobrežiu príliš nepribližovať.
Vždy sa pokúsime ukotviť na pieskových priestranstvách, pretože to zabezpečí, že kotva bude správne fungovať (ak ide o kotvu do piesku) a nebudeme ju kývať.
Kotvenie na Posidonia je nezákonné, okrem toho, že je nebezpečné, pretože kotva by sa mohla naplniť listami a nefungovala by správne.
Zohľadníme aj zvyšok lodí, ktoré už kotvia, vyhýbame sa tomu, aby sme sa k nim príliš priblížili a hľadali medzeru podľa veľkosti našej lode.
Keď budeme mať pieskovú čistinu a dostatok miesta, vydáme sa do vetra. Začneme navliekať reťaz alebo lano, kým kotva nenarazí na dno.
Keď bude dole, vrátime sa trochu späť a pokračujeme v uvoľňovaní metrov vlasca. Odporúča sa uvoľniť 3- až 4-násobok dna, ale ak použijeme iba vlasec, bez reťaze, môže byť potrebné uvoľniť viac metrov, aby bolo zaručené bezpečné ukotvenie.
Keď vidíme, že kotva začína fungovať a sme upevnení, urobíme dve opatrenia. Prvým je ovládanie driftu, teda pohybu, ktorý bude mať loď vzhľadom na možné zmeny smeru vetra.
Musíme myslieť na to, že sa naša loď otočí na kotve a vytvorí kruh, ktorého polomer bude v metroch šnúry, ktorú sme uvoľnili. Ostatné lode sa budú tiež pohybovať, pokiaľ nezakotvia provu a kormu.
Druhým opatrením je kontrola ťahania. Hovoríme, že vlečieme, keď kotva nefunguje dobre a šmýka sa na morskom dne s následným nebezpečenstvom. To oceníte tak, že si zoberiete nejaké pevné značky na zem a z času na čas skontrolujete ich polohu, samozrejme s prihliadnutím na to, či sme odbočili.
– Človek vo vode.
Predovšetkým musia byť prijaté všetky opatrenia, aby sa zabránilo pádu člena posádky cez palubu, najmä v zlom počasí alebo v noci. V týchto podmienkach je dobrým zvykom prinútiť posádku obliecť si záchranné vesty a dať im baterku, aby sa v prípade pádu mohli vznášať a vydávať svetelné signály.
Ak člen posádky uvidí ďalší pád, prvá vec, ktorú urobí, je zakričať „Muž cez palubu ľavobokom/pravobokom“.
Kapitán dá celé kormidlo pádovej skupine, aby sa pokúsili oddeliť vrtule od trosečníka, zatiaľ čo člen posádky hodí nejaký plávajúci predmet (prsteň, vestu, atď…) a nestratí ho z dohľadu. alebo okamih.
Pokračovať bude kormidlom k pásmu, až kým nebude mať osobu na prove a opatrne sa postaví k návetru od nej, aby sa k nej vietor priblížil. Ak je osoba v bezvedomí, člen posádky musí skočiť do vody náležite pripravený, aby neohrozil svoj život.
Nariadenia.
V tejto časti uvidíme pravidlá, ktoré musíme poznať, aby sme sa vedeli orientovať. Je dôležité rešpektovať ich nielen pre našu bezpečnosť, ale aj pre všetkých, ktorí si užívajú more.
-R.I.P.A
Sú skratkou pre „Medzinárodné predpisy na prevenciu kolízií“. Bola vytvorená v roku 1972 a nahradila predpisy z roku 1960.
RIPA nadobudla platnosť v júli 1977 a vzťahuje sa na všetky lode
na šírom mori a vo všetkých vodách, ktoré s ním majú spojenie a splavujú sa námorné plavidlá.
Ako naznačuje jeho názov, toto nariadenie je medzinárodné, takže napríklad Angličania, Číňania alebo Španieli majú rovnaké povinnosti, pokiaľ ide o plachtenie.
Zrážka nie je nič iné ako zrážka dvoch lodí. Hoci si niekedy ľudia kolíziu dvoch člnov, akokoľvek sú malé, neuvedomujú, môže to byť veľmi nebezpečné, najmä pri vysokých rýchlostiach, na ktoré sme dnes tak zvyknutí.
Začneme hovoriť o preferenciách. Existujú dva typy:
V závislosti od typu lode, od najviac po najmenej preferované:
– Lode bez riadenia.
-Lode sú obmedzené ponorom.
– Lode s obmedzeným manévrovaním.
– Rybárske lode, rybolov.
-Lode plávajúce výlučne pod plachtami.
– Lode s mechanickým pohonom.
Každý typ plavidla má odznak alebo dennú značku, okrem plavidiel s mechanickým pohonom.
Ak má loď pred nami prednosť, v prípade potreby zmeníme kurz a/alebo rýchlosť, aby sme jej neprekážali.
Medzi motorovými člnmi:
-Crossing: Keď sa dve lode križujú, prednosť má tá, ktorá prichádza z pravoboku. Ten, ktorý prichádza z ľavoboku, ustúpi, snaží sa neodrezať predok a robí tento manéver tak ďaleko v predstihu a pokiaľ je to možné, aby nevznikli pochybnosti.
-Rozsah: Loď, ktorá dosiahne inú, musí manévrovať. Môžete to urobiť na ktoromkoľvek z pásov, vždy rešpektujte bezpečnostné vzdialenosti, ktoré budú závisieť od dĺžky a rýchlosti člnov.
-Nájdené kolo: Tento prípad nastane, keď sa obe lode stretnú čelne. Každý z nich manevruje na svoj pravobok a druhú loď opustí ľavobokom. Je zrejmé, že budeme musieť ponechať bezpečnostnú rezervu.
Medzi plachetnicami:
-Crossing: Plachetnica, ktorá prijíma vietor na pravoboku, bude mať prednosť pred tou, ktorá ho prijíma na ľavoboku. Tento mu teda ustúpi.
-Windward/Leeward: Plachetnica, ktorá dostane vietor neskôr, to znamená, že je nižšie, bude mať prednosť. Plachetnica, ktorá je nad vetrom, sa vzdiali od prvej.
-Rozsah: Plachetnica, ktorá dosiahne inú plachetnicu alebo dokonca motorový čln, bude manévrovať.
Maják bude rovnaký ako dopravné značenie na diaľnici, informačné indikátory.
-Bočné značky: Označujú vstup alebo výstup z portov a kanálov. Vždy treba vojsť na zelenú značku a vyjsť cez červenú. (zóna A)